با توجه به عمق خطری که از ناحیه شکست احمدینژاد در انتخابات تصور میشد، قاعدتاً این جریان نمیتوانست نسبت به رقابت انتخاباتی، بیطرف و منفعل بوده و منتظر نتیجه بماند. به عبارت دیگر، تحقق پیروزی احمدینژاد یک تکلیف اعتقادی و سیاسی بود که با همه توان باید برای آن سرمایهگذاری میشد و ریسک برگزاری یک انتخابات معمولی که در آن احتمال پیروزی رقیب احمدینژاد هم متصور باشد، قابل قبول نبود
ادامه مطلب ...آیا در انتخابات تقلب شده است؟ مساله این نیست! تا اطلاع ثانوی این دعوا به جایی
نمی رسد .گاهی بعضی از مشکلات در مقابل مصایب دیده نمی شوند.به نظر نمی آید
مساله دلسوختگان وطن تنها یک دعوای سیاسی باشد. باورش سخت است که اعتراض افرادی
مانند آیت الله امجد که سالهاست سمت استادی اخلاق حوزه ودانشگاه را دارند تنها
مساله تقلب در انتخابات باشد.
نه! باور نکردنی است.لااقل برای
کسانی که سال ها در فضای حوزه قم تنفس می کنند این امر بدیهی است.تا این روز بی
سابقه است که توجه آنهایی که تنها سودایشان مباحث قفهی صرف یا سیر وسلوک بوده
است به درگیری های سیاسی معطوف شود .به نظر می آید که در این جا سنت شکنی به وجود
آمده است.علت ورود این افراد کدام است؟امرسیاسی ویا مساله دیگر؟
برادری دارم که همیشه میگوید هرکس شایستهی همان جایگاهیست که دارد و بدشانسیها و خوششانسیها نمیتوانند موقعیت آدمها را زیاد تغییر دهند. من به این ادعا اطمینان صددرصدی ندارم ولی صدها بار دیده ام که صادق بوده است. مفلسترین آدم فامیلتان را که معتقد است اندوخته و دارایی و حتی خانهاش را به خاطر "رفیقان نامرد و بدبیاری در بازار و رودست خوردن" از دست داده، در نظر بگیرید. حالا فرض کنید که ناگهان چند صد میلیون پول بادآورده از قرعه کشی یا ارثیه به او برسد. چقدر احتمال می دهید دو سه سال بعد دوباره در همین وضعیت فعلی نباشد؟