به رهبران اعتماد کنیم!

کسانی که بعد از سخنان اخیر سید محمد خاتمی بر طبل توهین به وی می کوبند همان کسانی هستند که سالها پیش تز عبور از خاتمی را دادند و البته به جایی هم نرسیدند. بچه ها بیایید واقع بین باشیم. احساسی عمل نکنیم. باور کنیم تندروی نتیجه ندارد. عین عرق می ماند که زود هم خشک می شود! 30 سال قبل هم که انقلاب شده تو این مملکت از تندروی بدست نیامده. اولش هم آقای خمینی خواست شاه و حکومتش را اصلاح کند و کم کم بود که شاه به زیر کشیده شد. این "کم کم" 15 سال طول کشید!

ما هم استثنا نیستیم. راه مطمئن و پایدار خیلی بهتر از راه خطرناک و بدون نتیجه است. شبیه سازی این روزها هم به ایام 57 کار غلطی است. این که فکر کنیم تا 22 بهمن امسال تاج خامنه ای می افتد این یک توهم است! این حکومت انقدر ریشه دوانده و انقدر تار تنیده که حالا حالا ها سقوط نمی کند. طرف ما مثل شاه آدم حسابی نیست! بی شرفه! می دانید در 19 دی معروف که این حکومت اینهمه روش مانور می دهد که رژیم شاه در اثر این روز سقوط کرد، چند نفر در آن تظاهرات کشته شدند؟ 6 نفر! در حالی که در یک عاشورای ما بالای 40 نفر کشته شده اند. این وحشی گری این حکومت را نشان می دهد که با چنگ و دندان از نظام دفاع می کنند! تندروی ما هم فقط تلفات ما را بیشتر می کند و همانطور که پیداست ضررش بیشتر از منفعتش است.
حرکت ما یک حرکت مسالمت آمیز است و باید باشد. بدون خشونت بدون تندروی. خواهش می کنم از همه که یکبار هم که شده متن نامه عزت سحابی به خارج نشینان را بخوانند. آنها نصایح کسی است که عمری است برای دموکراسی و آزادی مبارزه کرده. و هیچ کس هم مطمئنا نمی تواند با آن همه سابقه زندان به او انگ هم دستی با ر‍ژیم جمهوری اسلامی بزند. مسلما او خودش بیشتر از همه دلش برای یک حکومت جمهوری واقعی لک زده است! نه تنها او که خاتمی نیز.
بیایید به رهبرانمان اعتماد کنیم. می دانم الان خیلی ها میگویند جنبش رهبر ندارد و مردم خودشان رهبرند. درست! اما بالاخره هر حرکتی باید رهبر داشته باشد تا بشود از آن نتیجه گرفت وگرنه خسته کننده و بیهوده و بی نتیجه می شود. این همه سال اپوزیسیون خارج از کشور داد و بیداد کردند و گفتند اله و بله! هیچ ثمری هم نداشته است. خب حالا بیائید به رهبران داخلی مان اعتماد کنیم. بگذاریم آنها سخنانشان را بگویند. حمایتشان کنیم که مطمئنا در آخر از نتیجه کار همه راضی خواهیم بود...
نظرات 7 + ارسال نظر
شقایق سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:54 ب.ظ

کاملا باهات موافقم.این اصلا خوب نیست که جنبشی بی رهبر باشه واین از نکات ضعف یک جنبش محسوب می شه نه قدرت.متاسفانه کسانی هی می خواهندتاکید کنند که مردم خودشون رهبرند این اصلا خوب نیست و راه به جایی نمی برد در ضمن اینکه در دولتمرد های ایران صادق تر و در عین حال باهوشتر از خاتمی نداریم اگه هی نظام نظام میکنه میدونه در حرکتی ارام و با طمانینه از دل این نظام میشه به همه خواسته ها رسید خراب کردن خیلی آسون تر از درست کردن است و اینو از یاد نبریم که بیشتر این اتفاق ها در نتیجه 8 سال حکومت خاتمی بود به طوری که خامنه ای از تکرار آن وحشت داشت و کرد آنچه را که کرد.

نیلوفر سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:26 ب.ظ

متاسفانه یکی از خصوصیات بد ما ایرانی ها این است که بدون هیچ تجربه و مطالعه ایی به خودمون اجازه می دهیم درباره همه چیز نظر بدهیم.حالاد رباره این جنبش هم همین طور شده بدون اینکه یک کتاب درباره تاریخ تحولات ایران خوانده باشیم و از شکست ها و ناکامی هایی که به دنبال افراطی گری همیشه گریبانگیر ما بوده درس بگیریم دوباره همان اشتباهات را به عینه داریم تکرار میکنیم تا باز همان بدبختی ها این بار به شکلی نو وجدید رخ دهدما ملتی قهرمان پروریم و دوست داریم حرفهای داش مشدی از رهبرهایمان بشنویم حالا این حرفها چقدر به دردمان بخورد و به کجا ببردمان مهم نیست فقط باید گنده گویی کرد.که البته آقای خاتمی از این قماش نیست.درد مردم را خوب میداند و البته درمان را هم ،ولی چه سود که از دو سو راه را بر از بستند مخالفان افراطی و به ظاهر دوستان افراطی

mehdi سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:26 ب.ظ

قشنگ گفتی

کاوه سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:46 ب.ظ

باسلام
یعنی منظور شما و نظر دهندگانتان این است که اگر خامنه ای از خر شیطون پایین آمد و آقای موسوی رییس جمهور شد چه اتفاقی می افتد پاسداران لباس شخصی ها و تمام جنایتکاران همچنان به کار خود ادامه خواهند داد بدون اینکه اب از آب تکان بخورد. مگر در دوره خاتمی چه اتفاقی افتاد که حالا انتظار دارید اینها تخم دوزرده کنند نه خانما و آقایان اینها همگی از یه قبیله هستند اگر اگر و اگر دعوایی بین انها هست بر سر قدرته دعوای ما سر ازادی که سی سال از ما گرفته اند.

مجیدیان سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

دقیقا حرف شما درست است باید بعد از اینهمه سال اعتماد به هیاهوی پوچ اپوزیسیون امریکا نشین امثال همایون و ولیعهد و هخا و ... به اپوریسیون شجاع داخلی اعتماد کنیم

علی در جواب کاوه! سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:20 ب.ظ

خب میدونی چیه؟ مسلمه که هیچ کس این حکومت رو نمی خواد. این تو سرتاسر مطلب پیداست که اینا رفتنین. ولی اختلاف سر نحوه استراتژیه. اینکه با کمترین هزینه باشه و حتما به سر منزل مقصود برسه! نامه سحابی هم همینو میگه که ما میخوایم به بهترین شرایط برسیم اما پله پله! نه یهو که اینجوری احتمال افتادنمون از بالای پله ها هست!
(البته از بالاترین برداشتم!)

نا.نین نوری چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:14 ب.ظ

اعتماد به رهبر والا مقام خودرافراموش نکنیم
خواهرشمانازنین نوری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد